Sabtu, 05 April 2014

INGAT

Kepuasan batin bukan bergantung pada kekayaan yang melimpah dan kemewahan yang menghiasi hidup, betapa kita telah banyak melihat ,banyak orang kaya tetapi hatinya miskin,pikirannya tidak tenang dan hidupnya jauh dari kedamaian, masalah demi masalah melandanya, dan banyak pula orang kaya harta tetapi miskin kesehatan.
Kebahagian hati itu di keranakan adanya kepuasan sedangkan kepuasan itu bukan didapat kerana banyak harta atau hidup mewah, atau jabatan yang tinggi,
Namun kepuasan itu diciptakan rasa syukur kepada Allah, apa yang kita miliki dan bagaimana bentuknya hendaknya dapat dinikmati dengan penuh rasa syukur .

Orang yang pandai menghargai apa yang telah diterima ,maka ia akan pandai pula bersyukur ,kepuasan hati akan dapat dengan mudah dirasakan.
Orang yang pandai mensyukuri nikmat Allah maka ia akan menemukan banyak hal positif dalam kehidupannya.
Setidaknya
Sesuatu yang oleh orang lain dianggap " TIDAK MENYENANGKAN " Namun akan diterima dengan senang hati kerana ia pandai mengambil hikmah dari sesuatu yang tampaknya tidak menyenangkan itu.
JANGAN SAMPAI SESUATU DI DUNIA INI MEMPERBUDAK DIRI KITA SEHINGGA MENURUTI HAWA NAFSU BERARTI TERJERUMUS DALAM JURANG KEBINASAAN.